BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
 
Uchwały Rady Miejskiej VI kadencji
Opłata targowa na terenie gminy Radomyśl Wielki na 2012 rok
Uchwała Nr XII/68/11
Rady Miejskiej w Radomyślu Wielkim
z dnia 25 listopada 2011 r.
 
w sprawie opłaty targowej na terenie gminy Radomyśl Wielki na 2012 rok. 
 
Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust. l ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 19 pkt l lit. a, pkt 2 ustawy z dnia 12stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (j.t.Dz.U.z 2010 r. Nr 95 poz. 613, z późn. zmianami), art. 4 ust. l w zw. z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych ( j.t: Dz. U z 2011 r. Nr 197, poz.1172) Rada Miejska w Radomyślu Wielkim uchwala, co następuje: 
§ 1. 

Określa się wysokość stawek opłaty targowej na terenie gminy Radomyśl Wielki na 2012 rok: 
1) z tytułu sprzedaży z wozu i przyczepy - 6,50 zł dziennie, 
2) z tytułu sprzedaży z samochodu dostawczego - 11,50 zł dziennie, 
3) z tytułu sprzedaży z samochodu ciężarowego - 17,50 zł dziennie, 
4) z tytułu sprzedaży z pozostałych stoisk za l m2 zajmowanej powierzchni - 4,50 zł dziennie. 
 
§ 2. 
Opłata targowa płatna jest w dniu dokonywania sprzedaży, do rąk inkasenta, w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy. 
 
§ 3. 
W przypadku sprzedaży, o której mowa w § l pkt 4 wysokość opłaty ustala się po uprzednim 
ustaleniu powierzchni stoiska. Jeśli opłata ustalona jako iloczyn stawki i powierzchni, z której 
następuje sprzedaż, o której mowa w § l pkt 4, byłaby wyższa niż 728,64 zł opłata wynosi 
728,64 zł dziennie. 
 
§ 4. 
Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa. 
 
§ 5. 
Określa się, że inkasentów: 
1) Na targowisku przy ul. Wałowej – Maria Trybulec zam. Radomyśl Wielki, ul. Armii Krajowej 69, 
2) Na targowisku przy ul. Targowej – Maria Trybulec zam. Radomyśl Wielki, ul. Armii Krajowej 69, 
3) W pozostałych miejscach - Maria Trybulec zam. Radomyśl Wielki, ul. Armii Krajowej 69, 
 
§ 6. 
Określa się wysokość wynagrodzenie za pobór inkaso za każdy dzień targowy w następujący sposób; 
1) w okresie od 1 marca do 31 października za każdy dzień targowy roku podatkowego, wynagrodzenie odpowiadać będzie wysokości nadwyżki zainkasowanych kwot opłaty targowej powyżej 470, 00 zł. 
2) w okresie od 1 stycznia do końca lutego za każdy dzień targowy roku podatkowego i w okresie od 1 listopada do 31 grudnia roku podatkowego, wynagrodzenie odpowiadać będzie wysokości nadwyżki zainkasowanych kwot opłaty targowej powyżej 270,00 zł.         
 
§ 7. 
Określa się wynagrodzenie inkasenta za pobór opłaty targowej w miejscach, o których mowa w § 5 pkt 3 za każdy dzień poboru opłaty targowej nie przypadający w dzień targowy w wysokości 30% od zebranej kwoty. 
 
§ 8. *
Inkasent zobowiązany jest do odprowadzenia w całości opłaty targowej na konto Urzędu Gminy lub do kasy Urzędu najpóźniej 3 dni po dniu targowym i rozliczenia się z pobranych kwitów opłaty targowej. 
 
§ 9. *
Wynagrodzenie inkasenta wypłacane będzie do 7 dni od rozliczenia pobranych kwitów opłaty targowej. 
 
§ 10. 
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego i  ma zastosowanie do opłat należnych 
od l stycznia 2012 roku. 
 
* Uchwałą Nr XXVI/6127/2011 z dnia 13 grudnia 2011 r. Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie stwierdziło nieważność § 8 w części dot. zobowiązania inkasenta do „rozliczenia się z pobranych kwitów opłaty targowe” oraz § 9 przedmiotowej uchwały.  
Pliki do pobrania
uchwala_rio.pdf - Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej
Przewodniczący Rady Miejskiej Jan Miękoś
ilość odwiedzin: 93546 osób   ires bip | ideo main pagemain pagebackmain pageup