BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
 
Uchwały Rady Miejskiej VI kadencji
Określenie jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym
Uchwała Nr III/14/10
Rady Miejskiej w Radomyślu Wielkim
z dnia 17 grudnia 2010 r.
 
 
w sprawie: określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzenia      planu  finansowego dochodów i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w tym planie oraz ich zatwierdzenia.
 
 
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminy (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), art.. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 200 9r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.), Rada Miejska w Radomyślu Wielkim uchwala co następuje:
 
§ 1
 
Jednostki budżetowe Gminy Radomyśl Wielki:
  1. Szkoła Podstawowa w Dąbiu,
  2. Szkoła Podstawowa w Dulczy Wielkiej,
  3. Szkoła Podstawowa w Podborzu,
  4. Szkoła Podstawowa Radomyślu Wielkim,
  5. Szkoła Podstawowa w Rudzie,
  6. Szkoła Podstawowa w Zdziarcu,
  7. Szkoła Podstawowa w Żarówce,
  8. Gimnazjum Publiczne w Radomyślu Wielkim,
prowadzą od dnia 1 stycznia 2011r. wydzielone rachunki bankowe.
 
§ 2
 
1. Na rachunkach o których mowa w § 1 gromadzą dochody pochodzące z:

a) opłat za posiłki w stołówce,

b) odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie, będące w zarządzie albo użytkowaniu jednostki budżetowej,

c) ze spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej. 

2. Dochody o których mowa w ust.1 będą przeznaczone na:
a) zakup artykułów żywieniowych (surowców) zużywanych do przygotowania posiłków,
b) remont lub odtworzenie mienia w przypadku dochodów z tytułu wymienionego z § 2 pkt b),
c) cele wskazane przez darczyńcę,
           
§ 3
 
1. Dyrektorzy jednostek, o których mowa w § 1 ust.1, opracowują projekt planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków nimi finansowanych, zwanych dalej planem finansowym rachunku, łącznie z projektem planu finansowego jednostki, w szczególności: dział, rozdział, paragraf.
 
2. Projekt planu finansowego rachunku przekazywany jest Burmistrzowi Radomyśla Wielkiego w terminie umożliwiającym ujęcie go w załączniku do projektu uchwały budżetowej.
 
3. Projekt planu finansowego rachunku, zatwierdzony przez dyrektora, stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki w okresie od 1 stycznia roku budżetowego do dnia uchwalenia uchwały budżetowej.
 
4. Plan finansowy rachunku, ujęty w załączniku do uchwały budżetowej , stanowi prognozę gromadzonych dochodów i wydatków z nich finansowanych oraz podstawę gospodarki finansowej jednostki.
 
5. Dyrektorzy jednostek mogą dokonywać zmian w planie finansowym rachunku w zakresie wysokości planowanych kwot dochodów i wydatków nimi finansowanych, a także zwiększać wydatki finansowane dochodami, określonymi w § 2 ust.2 niniejszej uchwały, w przypadku realizacji wyższych dochodów.
 
6. O dokonanych zmianach planu finansowego rachunku dyrektor jednostek powiadamia Burmistrza Radomyśla Wielkiego w terminie 7 dni poprzez przekazanie kopii planu finansowego.
 
§ 4
 
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Radomyśla Wielkiego oraz dyrektorom jednostek budżetowych wymienionych w § 1 .
 
§ 5
 
Z dniem 31 grudnia 2010 roku traci moc uchwała Nr XXIV/184/05 Rady Miejskiej w Radomyślu Wielkim z dnia 24 lutego 2005r. w sprawie określenia dochodów, które mogą być gromadzone przez jednostki budżetowe Gminy Radomyśl Wielki, na rachunku dochodów własnych.
§ 6
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku.
Przewodniczący Rady Miejskiej Jan Miękoś
ilość odwiedzin: 93546 osób   ires bip | ideo main pagemain pagebackmain pageup