Na podstawie art. 11 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) w nawiązaniu do Uchwały NrXL/314/10 Rady Miejskiej w Radomyślu Wielkim z dnia 27 października 2010 r. w sprawie: przyjęcia Programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) na rok 2011; Uchwały Nr VI/33/11 Rady Miejskiej w Radomyślu Wielki z dnia 28 lutego 2011 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2011 r.
ogłaszam
otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz z zakresu przeciwdziałania narkomanii na rok 2011 – zagospodarowanie czasu wolnego dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Radomyśl Wielki poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych.
§ 1
RODZAJ ZADANIA I WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA JEGO REALIZACJĘ
1. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z elementami profilaktyki alkoholowej dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Radomyśl Wielki polegających na zagospodarowaniu czasu wolnego w tym zajęć sportowych, rekreacyjnych, artystycznych itp. zajęć propagujących zdrowy styl życia, wspierających rozwój zainteresowań i własnych talentów dzieci i młodzieży, organizowanie różnych form nauki, zabawy, spotkań integracyjnych kultywujących tradycję, kulturę. Celem realizacji zadania jest przeciwdziałanie patologii, alkoholizmowi, narkomanii wśród dzieci i młodzieży z terenu gminy Radomyśl Wielki poprzez zagospodarowanie wolnego czasu, wzbudzanie w dzieciach poczucia godności, własnej wartości, możliwości rozwoju umysłowego i fizycznego, rozwoju własnych talentów i kultury zachowań.
2. Na realizację zadania w 2011 roku przeznacza się kwotę 30.000 zł
§ 2
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI, TERMIN SKŁADANIA OFERT, TERMIN I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
1. Do konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej ustawą (Dz. U. 2010, Nr 234, poz. 1536 z p.zm.)
2. Oferty należy składać na formularzu oferty określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawiewzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U.11.6.25)
3. Wysokość dotacji na wsparcie realizacji zadania wyniesie do 90% całkowitego kosztu zadania nie więcej niż 5.000 zł. Wymagany jest 10% wkład własny, który może stanowić tzw. wkład pozafinansowy tj. praca wolontariuszy, darowizny, bezpłatne użyczenie pomieszczeń. Złożenie wniosku o dotację nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w wysokości wnioskowanej. Podmiot który otrzymał dotację niższą niż zakładał jest zobowiązany do zmniejszenia zakresu zadania oraz korekty kosztorysu (w odniesieniu do kwoty przyznanej dotacji).
4. Koszty które mogą zostać pokryte z dotacji:
a) wynagrodzenie osób prowadzących zajęcia pozalekcyjne, instruktorów,
b) zakup drobnego sprzętu i nagród dla uczestników zajęć,
c) zakup materiałów i wyposażenia do prowadzenia zajęć, konkursów,
d) ubezpieczenie uczestników,
e) zakup produktów spożywczych i napojów jako forma dożywiania uczestników zadania.
5. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wymaga ich udokumentowania w dzienniku zajęć pozalekcyjnych. Minimalna ilość uczestników zajęć winna wynosić 10 osób, potwierdzonych na liście obecności. Kwalifikacje osób prowadzących zajęcia powinny być zgodne z charakterem prowadzonych zajęć. Rekomendowane jest aby osoby takie miały przeszkolenie z zakresu profilaktyki uzależnień.
6. Zadanie może być realizowane w okresie od dnia 17 października 2011 r. do 16 grudnia 2011 r.
7. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej opisem „otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz z zakresu przeciwdziałania narkomanii na rok 2011 – zagospodarowanie czasu wolnego dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Radomyśl Wielki poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych”w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 października 2011 r. do godz. 15.00 w Urzędzie Miejskim pok. nr 13 lub nadesłać drogą pocztową na adres Urzędu Miejskiego. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu.
§ 3
TERMIN, TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERT
1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie przy uwzględnieniu zasad określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Otwarcie ofert nastąpi w terminie do 7 dni, licząc od dnia następującego po upływie terminu przyjmowania ofert.
3. Oferty złożone po terminie oraz braki formalne w złożonej ofercie wykluczają ją z dalszej procedury konkursowej.
4. Oferta musi spełniać wymogi określone w art. 14 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
5. Przy ocenie będą brane pod uwagę następujące kryteria:
a) zasięg (ilość osób przewidzianych jako uczestnicy), czas i miejsce wykonywania zadania,
b) atrakcyjność i innowacyjność zadania,
c) koszty realizacji zadania, ocena kosztów pod kątem ich celowości, oszczędności i efektywności wykonania.
d) ocena możliwości realizacji zadania przez podmiot, przy uwzględnieniu posiadanych zasobów kadrowych, rzeczowych, lokalowych, sprzętowych,
6. Decyzję o wyborze organizacji, które otrzymają dotację podejmuje się w formie zarządzenia Burmistrza Radomyśla Wielkiego po zasięgnięciu opinii Komisji Opiniującej. Wyniki konkursu zostaną podane do wiadomości publicznej.
§ 4
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Burmistrz Radomyśla Wielkiego zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu ofert oraz przedłużenia terminów: składania ofert i rozstrzygnięcia konkursu.
2. Podmiot dotowany po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawiewzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U.11.6.25) w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od zakończenia zadania.
§ 5
1. Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez zamieszczenie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej;
2) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Radomyślu Wielkim, Rynek 32,
§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się pełnomocnikowi Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Informacje szczegółowe dotyczące konkursu można uzyskać pod numerem telefonu: (14) 68 19 121-123 wew. 133
|