Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U.2021.1372 z późn. zm.), art. 142 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz.U.2021.1082) oraz § 2 ust 5) i 6), § 4 i § 6 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U.2019.686 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§ 1
Ustala się zasady naboru do klas I Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim na rok szkolny 2025/26.
- Warunkiem ubiegania się o przyjęcie do klasy I jest:
- do cyklu sześcioletniego – ukończenie co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy, oraz nie więcej niż 10 lat;
- do cyklu czteroletniego - ukończenie w danym roku kalendarzowym, co najmniej 8 lat, oraz nieprzekroczenie 16 roku życia.
- Rodzice (prawni opiekunowie) kandydata składają wniosek do Dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim w formie papierowej (formularz do pobrania na stronie internetowej Szkoły: www.smradomyslwielki.pl) w ustalonym niżej terminie.
- Do wniosku należy dołączyć:
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych o podjęcia kształcenia w szkole muzycznej I stopnia, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
- W przypadku wielodzietności rodziny (troje i więcej dzieci w rodzinie) – oświadczenie wielodzietności rodziny;
- W przypadku niepełnosprawności kandydata, jednego lub dwojga rodziców lub rodzeństwa – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U.2021.573);
- w przypadku samotnego wychowywania kandydata w rodzinie - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
- w przypadku objęcia kandydata pieczą zastępczą - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U.2020.821 z późn. zm.).
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt c-e są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego - zgodnie z art. 76a § 1 kodeksu postępowania administracyjnego - odpisu lub wyciągu z dokumentu lub także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
5. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 pkt b, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
§ 2
Ustala się kryteria naboru do klas I Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim na rok szkolny 2025/26.
- Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę wyniki badania przydatności
- Badanie przydatności kandydatów do szkoły polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych, predyspozycji do nauki gry na wybranym instrumencie.
- Sprawdzanie uzdolnień muzycznych polega na badaniu i ocenie wg punktacji od 1do 25.
- Badanie przydatności obejmuje:
a) sprawdzenie uzdolnień muzycznych – max. 9 pkt
b) sprawdzenie predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie – max. 2 pkt
c) sprawdzenie pamięci muzycznej – maks. 8 pkt
d) sprawdzenie poczucia rytmu – maks. 6 pkt
5. Wynik poniżej 12 punktów w części postępowania oznacza brak predyspozycji kandydata do nauki w szkole muzycznej.
6. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
a) wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt;
b) niepełnosprawność kandydata -1 pkt
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 1 pkt
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 1 pkt
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 1 pkt
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 1 pkt
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt
7. O przyjęciu kandydata do szkoły decyduje liczba uzyskanych punktów oraz ilość wolnych miejsc w poszczególnych klasach instrumentów.
8.W uzasadnionych przypadkach komisja lub zespół kwalifikacyjny może zaproponować kandydatowi inny instrument niż deklarowany za wiedzą i pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.
§ 3.
Ustala się harmonogram i terminy naboru do klas I Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim na rok szkolny 2025/26.
- Termin składania dokumentów ustala się na czas od 01.03.2025 - 30.04. 2025 r.
- Dokumenty w wersji papierowej można składać w Sekretariacie Szkoły w dni robocze w godzinach od 11.00 – 15.00.
- Badanie przydatności kandydatów odbędzie się w dniach 07-08.05.2025 r.
- Termin badania przydatności będzie podany na stronie internetowej Szkoły: www.smradomyslwielki.pl oraz w mediach społecznościowych.
- Decyzję o przyjęciu do Szkoły podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej na podstawie protokołów przedłożonych przez Komisję Rekrutacyjną.
- Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi w dniu 19.05. 2025 r. poprzez zamieszczenie listy przyjętych kandydatów na tablicy ogłoszeń w budynku szkoły.
- Od decyzji przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej o przyjęciach do Szkoły rodzicom i opiekunom prawnym przysługuje prawo wniesienia odwołania do Burmistrza Radomyśla Wielkiego w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników rekrutacji.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim
mgr Paweł Stanosz |