BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
 
Ogłoszenia
Zarządzenie Nr 2/2024 Dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim z dnia 30 stycznia 2024 roku 30 styczeń 2024

W sprawie ustalenia kryteriów naboru, harmonogramu oraz szczegółowych terminów dokonywania czynności w postępowaniu rekrutacyjnym do klas I Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim na rok szkolny 2024/25.


            Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U.2021.1372 z późn. zm.), art. 142 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz.U.2021.1082) oraz § 2 ust 5) i 6), § 4 i  § 6 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U.2019.686 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

§ 1

Ustala się zasady naboru do klas I Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim na rok szkolny 2024/25.

  1. Warunkiem ubiegania się o przyjęcie do klasy I jest:
    1. do cyklu sześcioletniego – ukończenie co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy, oraz nie więcej niż 10 lat;
    2. do cyklu czteroletniego - ukończenie w danym roku kalendarzowym, co najmniej 8 lat, oraz nieprzekroczenie 16 roku życia.
  2. Rodzice (prawni opiekunowie) kandydata składają wniosek do Dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim w formie papierowej (formularz do pobrania na stronie internetowej Szkoły: www.smradomyslwielki.pl) w ustalonym niżej terminie.
  3. Do wniosku należy dołączyć:
    1. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych o podjęcia kształcenia w szkole muzycznej I stopnia, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
    2. w przypadku wielodzietności rodziny (troje i więcej dzieci w rodzinie) – oświadczenie  wielodzietności rodziny;
    3. w przypadku niepełnosprawności kandydata, jednego lub dwojga rodziców lub rodzeństwa – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U.2021.573);
    4. w przypadku samotnego wychowywania kandydata w rodzinie - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
    5. w przypadku objęcia kandydata pieczą zastępczą - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U.2020.821 z późn. zm.).
  4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt c-e są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego - zgodnie z art. 76a § 1 kodeksu postępowania administracyjnego - odpisu lub wyciągu z dokumentu lub także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
  5. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 pkt b, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.

§ 2

Ustala się kryteria naboru do klas I Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim na rok szkolny 2024/25.

  1. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę wyniki badania przydatności
  2. Badanie przydatności kandydatów do szkoły polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych, predyspozycji do nauki gry na wybranym instrumencie.
  3. Sprawdzanie uzdolnień muzycznych polega na badaniu i ocenie wg punktacji od 1do 25.
  4. Badanie przydatności obejmuje:
    1. sprawdzenie uzdolnień muzycznych – max. 9 pkt.;
    2. sprawdzenie predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie – max. 2 pkt.;
    3. sprawdzenie pamięci muzycznej – maks. 8 pkt.;
    4. sprawdzenie poczucia rytmu – maks. 6 pkt..
  5. Wynik poniżej 12 punktów w części postępowania oznacza brak predyspozycji kandydata do nauki w szkole muzycznej.
  6. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
    1. wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt;
    2. niepełnosprawność kandydata  -1 pkt
    3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 1 pkt
    4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 1 pkt
    5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 1 pkt
    6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 1 pkt
    7. objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt
  7. O przyjęciu kandydata do szkoły decyduje liczba uzyskanych punktów oraz ilość wolnych miejsc w poszczególnych klasach instrumentów.
  8. W uzasadnionych przypadkach komisja lub zespół kwalifikacyjny może zaproponować kandydatowi inny instrument niż deklarowany za wiedzą i pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych.

§ 3.

Ustala się harmonogram i terminy naboru do klas I  Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim na rok szkolny 2024/25.

  1. Termin składania dokumentów ustala się na czas od 01.03.2024  -  30.04. 2024 r.
  2. Dokumenty w wersji papierowej można składać w Sekretariacie Szkoły w dni robocze  w godzinach od 11.00 – 15.00.
  3. Badanie przydatności kandydatów odbędzie się w dniach 09-10.05.2024 r.
  4. Termin badania przydatności będzie podany na stronie internetowej Szkoły: www.smradomyslwielki.pl oraz w mediach społecznościowych.
  5. Decyzję o przyjęciu do Szkoły podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej na podstawie protokołów przedłożonych przez Komisję Rekrutacyjną.
  6. Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi w dniu 17.05. 2024 r. poprzez zamieszczenie listy przyjętych kandydatów na tablicy ogłoszeń w budynku szkoły.
  7. Od decyzji przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej  o przyjęciach do Szkoły rodzicom i opiekunom prawnym przysługuje prawo wniesienia odwołania do Burmistrza Radomyśla Wielkiego w ciągu 7 dni od daty ogłoszenia wyników rekrutacji.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ilość odwiedzin: 93546 osób   ires bip | ideo main pagemain pagebackmain pageup