BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
 
Dostępność
Plan działania 10 luty 2025

na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Na podstawie art. 14 pkt 2 ust. 2, w związku z art. 4 i 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przyjmuje się Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w gminie
Radomyśl Wielki.

Lp.

Zadania do realizacji

Czas realizacji

Sposób realizacji

Podmiot odpowiedzialny


1.

Bieżące dostosowywanie treści na stronie internetowej i stronie BIP do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Realizacja w całym okresie działania.




Publikowanie tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową.

Koordynator/ Informatyk/ pracownicy urzędu

2.

Systematyczne monitorowanie informacji publikowanych na stronach.


Realizacja w całym okresie działania.

Koordynator/ Informatyk/pracownicy urzędu


3.

Wdrażanie treści dostępnych cyfrowo na stronę internetową i stronę BIP.

Realizacja w całym okresie działania.

Koordynator/ Informatyk/ pracownicy urzędu


4.

Coroczny przegląd deklaracji dostępności.

Realizacja w całym okresie działania.

Analiza stanu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej.

Aktualizacja deklaracji dostępności.

Koordynator/ Informatyk


5.

Bieżące monitorowanie struktury architektonicznej budynku w celu zapewnienia dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Realizacja w całym okresie działania.

Opracowanie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, przekazanie do zatwierdzenia Burmistrzowi.


Burmistrz/ Koordynator

6.

Oznaczenie pierwszych i ostatnich stopni prowadzących do urzędu oraz na schodach znajdujących się w budynku
w kontrastowym kolorze.

Realizacja w całym okresie działania.

Odnowienie na schodach oznaczeń ostrzegawczych – pasy, taśmy w kolorze żółtym – na pierwszym i ostatnim stopniu.


Koordynator/ pracownicy urzędu

7.

Oznaczenie miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych.

Realizacja w całym okresie działania.

Odnowienie powierzchni miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych z zachowaniem odpowiednich wymiarów tego miejsca (3.5 x 5 m).


Koordynator/ pracownicy urzędu

8.

Oznaczenie kontrastowe szklanych elementów drzwi.


Realizacja w całym okresie działania.

Oznaczenie kontrastowe szklanych elementów drzwi żółtym pasem o szerokości 10 – 15 cm umieszczonym na wysokości 1,4 – 1,7 m.


Koordynator/ pracownicy urzędu

9.

Montaż podnośnika schodowego dla osób niepełnosprawnych ruchowo - wejście główne do budynku.

Planowany termin realizacji: 2025 r.

Zakup i montaż podnośnika schodowego, za pomocą którego osoby niepełnosprawne ruchowo, będą mogły bez problemu dostać się na parter budynku.


Koordynator/ Kierownik Inwestycji

10.

Montaż poręczy przy stopniach na parterze budynku.

Planowany termin realizacji: 2025 r.

Zakup i montaż poręczy przy stopniach na parterze budynku, które zapewnią osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcie i stabilność podczas przemieszczania się.


Koordynator/ Kierownik Inwestycji

11.

Utworzenie toalety dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami - parter budynku.


Planowany termin realizacji: 2025 r.

Utworzenie toalety dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Koordynator/ Kierownik Inwestycji

12.

Stosowanie na wszelkich tablicach informacyjnych dużych wyraźnych czcionek.


Realizacja w całym okresie działania.

Czcionka powinna być prosta i łatwa do odczytania. Najlepszym wyborem będą czcionki bezszyfrowe, takie jak Arial czy Calibri, ponieważ są bardziej czytelne. Nie mają niepotrzebnych zdobień na końcówkach znaków, które mogą mieć wpływ na postrzeganie.

Koordynator/Informatyk/ zespół ds. dostępności

13.

Zapewnienie usługi tłumacza języka migowego.


Realizacja w całym okresie działania.

Umożliwienie skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania spraw w urzędzie.


Burmistrz/ koordynator/ zespół ds. dostępności


14.

Podnoszenie kompetencji i wiedzy pracowników w zakresie dostępności.


Realizacja w całym okresie działania.

Udział w webinariach, warsztatach, szkoleniach, konferencjach itp. z zakresu dostępności.


Burmistrz/ Koordynator/ zespół ds. dostępności

15.

Sporządzanie Raportów o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 11 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.


Realizacja w całym okresie działania (raport sporządza się co 4 lata)


Wypełnienie formularza, przekazanie Raportu do zatwierdzenia Burmistrzowi, a następnie opublikowanie na stronie internetowej oraz na stronie BIP.


Koordynator

16.

Przekazanie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do organu,
o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.




Realizacja w całym okresie działania –(raport sporządza się co 4 lata)


Przesłanie zatwierdzonego Raportu do Wojewody.

Koordynator

17.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.


Realizacja w całym okresie działania.

Stosowanie rozwiązań mających na celu poprawę dostępności Urzędu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.


Burmistrz/ Koordynator/

Zespół ds. zapewnienia dostępności

18.

Uwzględnianie trudności osób ze szczególnymi potrzebami w planowanej i prowadzonej działalności oraz realizacji zadań publicznych finansowanych z udziałem środków publicznych.


Realizacja w całym okresie działania.

Określenie w treściach umów warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie tych zadań publicznych lub zamówień publicznych z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.


Burmistrz/ Koordynator/ zespół ds. zapewnienia dostępności/ pracownicy urzędu

19.

Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami.

Realizacja w całym okresie działania.

Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego.

Burmistrz/ Koordynator/ zespół ds. zapewnienia dostępności



Burmistrz Radomyśla Wielkiego
Agnieszka Machnik

Koordynator ds. zapewnienia dostępności
Dariusz Rżany                                                                                                                                                 

Zespół roboczy ds. zapewnienia dostępności:

  1. Natalia Palion  
  2. Anna Jachym
  3. Alicja Soboń
  4. Dariusz Roczniak
ilość odwiedzin: 93546 osób   ires bip | ideo main pagemain pagebackmain pageup