Lp.
|
Zadania do realizacji
|
Czas realizacji
|
Sposób realizacji
|
Podmiot odpowiedzialny
|
1.
|
Bieżące dostosowywanie treści na stronie internetowej i stronie BIP do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Publikowanie tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową.
|
Koordynator/ Informatyk/ pracownicy urzędu
|
2.
|
Systematyczne monitorowanie informacji publikowanych na stronach.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Koordynator/ Informatyk/pracownicy urzędu
|
3.
|
Wdrażanie treści dostępnych cyfrowo na stronę internetową i stronę BIP.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Koordynator/ Informatyk/ pracownicy urzędu
|
4.
|
Coroczny przegląd deklaracji dostępności.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Analiza stanu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej.
Aktualizacja deklaracji dostępności.
|
Koordynator/ Informatyk
|
5.
|
Bieżące monitorowanie struktury architektonicznej budynku w celu zapewnienia dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Opracowanie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, przekazanie do zatwierdzenia Burmistrzowi.
|
Burmistrz/ Koordynator
|
6.
|
Oznaczenie pierwszych i ostatnich stopni prowadzących do urzędu oraz na schodach znajdujących się w budynku w kontrastowym kolorze.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Odnowienie na schodach oznaczeń ostrzegawczych – pasy, taśmy w kolorze żółtym – na pierwszym i ostatnim stopniu.
|
Koordynator/ pracownicy urzędu
|
7.
|
Oznaczenie miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Odnowienie powierzchni miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych z zachowaniem odpowiednich wymiarów tego miejsca (3.5 x 5 m).
|
Koordynator/ pracownicy urzędu
|
8.
|
Oznaczenie kontrastowe szklanych elementów drzwi.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Oznaczenie kontrastowe szklanych elementów drzwi żółtym pasem o szerokości 10 – 15 cm umieszczonym na wysokości 1,4 – 1,7 m.
|
Koordynator/ pracownicy urzędu
|
9.
|
Montaż podnośnika schodowego dla osób niepełnosprawnych ruchowo - wejście główne do budynku.
|
Planowany termin realizacji: 2025 r.
|
Zakup i montaż podnośnika schodowego, za pomocą którego osoby niepełnosprawne ruchowo, będą mogły bez problemu dostać się na parter budynku.
|
Koordynator/ Kierownik Inwestycji
|
10.
|
Montaż poręczy przy stopniach na parterze budynku.
|
Planowany termin realizacji: 2025 r.
|
Zakup i montaż poręczy przy stopniach na parterze budynku, które zapewnią osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcie i stabilność podczas przemieszczania się.
|
Koordynator/ Kierownik Inwestycji
|
11.
|
Utworzenie toalety dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami - parter budynku.
|
Planowany termin realizacji: 2025 r.
|
Utworzenie toalety dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
|
Koordynator/ Kierownik Inwestycji
|
12.
|
Stosowanie na wszelkich tablicach informacyjnych dużych wyraźnych czcionek.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Czcionka powinna być prosta i łatwa do odczytania. Najlepszym wyborem będą czcionki bezszyfrowe, takie jak Arial czy Calibri, ponieważ są bardziej czytelne. Nie mają niepotrzebnych zdobień na końcówkach znaków, które mogą mieć wpływ na postrzeganie.
|
Koordynator/Informatyk/ zespół ds. dostępności
|
13.
|
Zapewnienie usługi tłumacza języka migowego.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Umożliwienie skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania spraw w urzędzie.
|
Burmistrz/ koordynator/ zespół ds. dostępności
|
14.
|
Podnoszenie kompetencji i wiedzy pracowników w zakresie dostępności.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Udział w webinariach, warsztatach, szkoleniach, konferencjach itp. z zakresu dostępności.
|
Burmistrz/ Koordynator/ zespół ds. dostępności
|
15.
|
Sporządzanie Raportów o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 11 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
|
Realizacja w całym okresie działania (raport sporządza się co 4 lata)
|
Wypełnienie formularza, przekazanie Raportu do zatwierdzenia Burmistrzowi, a następnie opublikowanie na stronie internetowej oraz na stronie BIP.
|
Koordynator
|
16.
|
Przekazanie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do organu, o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
|
Realizacja w całym okresie działania –(raport sporządza się co 4 lata)
|
Przesłanie zatwierdzonego Raportu do Wojewody.
|
Koordynator
|
17.
|
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Stosowanie rozwiązań mających na celu poprawę dostępności Urzędu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
|
Burmistrz/ Koordynator/
Zespół ds. zapewnienia dostępności
|
18.
|
Uwzględnianie trudności osób ze szczególnymi potrzebami w planowanej i prowadzonej działalności oraz realizacji zadań publicznych finansowanych z udziałem środków publicznych.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Określenie w treściach umów warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie tych zadań publicznych lub zamówień publicznych z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
|
Burmistrz/ Koordynator/ zespół ds. zapewnienia dostępności/ pracownicy urzędu
|
19.
|
Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami.
|
Realizacja w całym okresie działania.
|
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego.
|
Burmistrz/ Koordynator/ zespół ds. zapewnienia dostępności
|